I mere end 120 år har Nellemann været førende på det skandinaviske bilmarked, og vi beskæftiger i dag ca. 325 engagerede medarbejdere
Historie
2020
Efter at have repræsenteret MG mærket i Danmark i over 60 år fra 1929, er det ikoniske bilmærke siden 2020 tilbage på Nellemann hænder.
Det ikoniske MG mærke har en lang traditionsrig historie og er kendt for sine populære sportsvogne.
MG var forud for sin tid, da det blev født på Morris Garages i Storbritannien i 1924.
Mærket er nu genfødt i en helt ny generation – opdateret, elektrificeret, redesignet og relanceret til fremtiden
2017
Nellemann køber aktiemajoriteten i Svenningsens Maskinforretning A/S og indtager dermed en ledende position inden for import af vej-, park- og landbrugsmaskiner i Skandinavien. Brands som japanske Kubota, amerikanske Bobcat og Textron samt tyske Schmidt, Nido og Holder bliver nu en del af Nellemann familien.
2014
Nellemann føjer svenske Volvo til sin portefølje af premium brands og forhandler af Volvo i Danmark.
2012
Nellemann lancerer det årlige Copenhagen Historic Grand Prix, hvis gæster bl.a. tæller kongelige og Formel 1 stjerner.
2010
Nellemann lancerer eget leasing selskab, Nellemann Leasing, som både tilbyder erhvervsleasing, privatleasing og splitleasing. Udbuddet af biler inkluderer bl.a. premium brands som BMW, Mercedes, Audi og Porsche.
2008
Nellemann begynder distributionen i 12 lande af amerikanske Fisker Automotive, der er kendt som en af verdens første luksus plugin-hybridbiler. Produktionen af Fisker Karma stoppede i midlertidig i november 2012, grundet konkursen hos Fiskers batterileverandør. Nellemann distribuerede Fisker Karma i de nordiske lande, Benelux og Ukraine.
2007
Året, hvor Nellemann for første gang træder ind på leasingmarkedet, ved i samarbejde med Hertz at etablere et fælles leasingfirma i Danmark. Samarbejdet med Hertz ophører i 2011, hvor Nellemann etablerer eget leasingselskab Nellemann Leasing.
2005
Nellemann overtager distributionen af det sydkoreanske bilmærke SSangYong i Finland og de Baltiske lande, men det lukkes desværre ned i 2008 grundet producentens finansielle udfordringer.
2008
Nellemann får distributionen af japanske Isuzu på det danske marked, og relancerer Isuzu pickup i begyndelsen af 2014.
2000
Året markerer en markant forøgelse af antallet af Nellemanns bildetailforretninger. Nellemann gruppen øger også kvaliteten på eksisterende bil detailforretninger.
2008
Nellemann begynder distributionen i 12 lande af amerikanske Fisker Automotive, der er kendt som en af verdens første luksus plugin-hybridbiler. Produktionen af Fisker Karma stoppede i midlertidig i november 2012, grundet konkursen hos Fiskers batterileverandør. Nellemann distribuerede Fisker Karma i de nordiske lande, Benelux og Ukraine.
2008
Nellemann får distributionen af japanske Isuzu på det danske marked, og relancerer Isuzu pickup i begyndelsen af 2014.
2007
Året, hvor Nellemann for første gang træder ind på leasingmarkedet, ved i samarbejde med Hertz at etablere et fælles leasingfirma i Danmark. Samarbejdet med Hertz ophører i 2011, hvor Nellemann etablerer eget leasingselskab Nellemann Leasing.
2005
Nellemann overtager distributionen af det sydkoreanske bilmærke SSangYong i Finland og de Baltiske lande, men det lukkes desværre ned i 2008 grundet producentens finansielle udfordringer.
2000
Året markerer en markant forøgelse af antallet af Nellemanns bildetailforretninger. Nellemann gruppen øger også kvaliteten på eksisterende bil detailforretninger.
1996
Nellemann introducerer KIA på det danske marked, samme år som Jac Nellemann overtager firmaet. Lige fra starten er KIA en salgssucces og i dag er KIA blandt Danmarks mest populære bilmærker.
1996
Jac Nellemann, som er Nellemanns stifters barnebarn, overtager ejerskabet af koncernen. Jac Nellemann er selv racerkører og dybt passioneret indenfor motorsporten. Jac Nellemann har sin forretningsmæssige baggrund i nogle år som ejer af et biltilbehørsfirmaligesom han har arbejdet med markedsføring i bådbranchen. Han har introduceret nye projekter til motorsporten som Formel Ford og Sport 2000.
1995
Nellemann begynder importen af det britiske luksusbilmærke Aston Martin i Danmark.
1978
Nellemann begynder i 1978 import og distribution af de amerikanske John Deere landbrugsmaskiner og senere også John Deeres have- og park-maskiner. Nellemann driver denne forretning indtil 2012, hvor John Deere vælger selv at stå for områderne.
1969
Nellemann indtager sidst i 1960’erne positionen som den største importør i den danske bilbranche, og det er blandt andet drevet af, at bilmærker som Morris Marina, Minor og Mini bliver store salgssucceser.
1921
Nellemann importerer den første varevogn til Danmark.
1905
Nellemann importerer sin første bil til Danmark. Det var Minerva'en, et belgisk bilmærke, som på daværende tidspunkt blev regnet for at være en luksusbil.
Grundstenen til Nellemann-koncernen bliver lagt i 1900, da Vilhelm Nellemann åbner en lille cykelforretning i Randers. Få år senere sælger Nellemann sin første bil, og allerede i 1920’erne har Nellemann skabt en position som en større bilimportør og forhandler i Danmark.
1900
1921
Nellemann importerer den første varevogn til Danmark.
1905
Nellemann importerer sin første bil til Danmark. Det var Minerva'en, et belgisk bilmærke, som på daværende tidspunkt blev regnet for at være en luksusbil.
Grundstenen til Nellemann-koncernen bliver lagt i 1900, da Vilhelm Nellemann åbner en lille cykelforretning i Randers. Få år senere sælger Nellemann sin første bil, og allerede i 1920’erne har Nellemann skabt en position som en større bilimportør og forhandler i Danmark.