I mere end 119 år har Nellemann været førende på det skandinaviske bilmarked, og vi beskæftiger i dag ca. 325 engagerede medarbejdere

Historie

2017

Nellemann køber aktiemajoriteten i Svenningsens Maskinforretning A/S og indtager dermed en ledende position inden for import af vej-, park- og landbrugsmaskiner i Skandinavien. Brands som japanske Kubota, amerikanske Bobcat og Textron samt tyske Schmidt, Nido og Holder bliver nu en del af Nellemann familien.

2014

Nellemann føjer svenske Volvo til sin portefølje af premium brands og bliver både distributør og forhandler af Volvo i Danmark.

 

2012

Nellemann lancerer det årlige Copenhagen Historic Grand Prix, hvis gæster bl.a. tæller kongelige og Formel 1 stjerner.

 

2011

Nellemann lancerer eget leasing selskab, Nellemann Leasing, som både tilbyder erhvervsleasing, privatleasing og splitleasing. Udbuddet af biler inkluderer bl.a. premium brands som BMW, Mercedes, Audi og Porsche.

2008

Nellemann begynder distributionen i 12 lande af amerikanske Fisker Automotive, der er kendt som en af verdens første luksus plugin-hybridbiler. Produktionen af Fisker Karma stoppede i midlertidig i november 2012, grundet konkursen hos Fiskers batterileverandør. Nellemann distribuerede Fisker Karma i de nordiske lande, Benelux og Ukraine.

2008

Nellemann får distributionen af japanske Isuzu på det danske marked, og relancerer Isuzu pickup i begyndelsen af 2014.

2005

Nellemann overtager distributionen af det sydkoreanske bilmærke SSangYong i Finland og de Baltiske lande, men det lukkes desværre ned i 2008 grundet producentens finansielle udfordringer.

2000

Året markerer en markant forøgelse af antallet af Nellemanns bildetailforretninger. Nellemann gruppen øger også kvaliteten på eksisterende bil detailforretninger.

2007

Året, hvor Nellemann for første gang træder ind på leasingmarkedet, ved i samarbejde med Hertz at etablere et fælles leasingfirma i Danmark. Samarbejdet med Hertz ophører i 2011, hvor Nellemann etablerer eget leasingselskab Nellemann Leasing.

1996

Nellemann introducerer KIA på det danske marked, samme år som Jac Nellemann overtager firmaet. Lige fra starten er KIA en salgssucces og i dag er KIA blandt Danmarks mest populære bilmærker.

2008

Nellemann får distributionen af japanske Isuzu på det danske marked, og relancerer Isuzu pickup i begyndelsen af 2014.

2007

Året, hvor Nellemann for første gang træder ind på leasingmarkedet, ved i samarbejde med Hertz at etablere et fælles leasingfirma i Danmark. Samarbejdet med Hertz ophører i 2011, hvor Nellemann etablerer eget leasingselskab Nellemann Leasing.

2005

Nellemann overtager distributionen af det sydkoreanske bilmærke SSangYong i Finland og de Baltiske lande, men det lukkes desværre ned i 2008 grundet producentens finansielle udfordringer.

2000

Året markerer en markant forøgelse af antallet af Nellemanns bildetailforretninger. Nellemann gruppen øger også kvaliteten på eksisterende bil detailforretninger.

1996

Nellemann introducerer KIA på det danske marked, samme år som Jac Nellemann overtager firmaet. Lige fra starten er KIA en salgssucces og i dag er KIA blandt Danmarks mest populære bilmærker.

1996

Jac Nellemann, som er Nellemanns stifters barnebarn, overtager ejerskabet af koncernen. Jac Nellemann er selv racerkører og dybt passioneret indenfor motorsporten. Jac Nellemann har sin forretningsmæssige baggrund i nogle år som ejer af et biltilbehørsfirmaligesom han har arbejdet med markedsføring i bådbranchen. Han har introduceret nye projekter til motorsporten som Formel Ford og Sport 2000.

1995

Nellemann begynder importen af det britiske luksusbilmærke Aston Martin i Danmark.

1978

Nellemann begynder i 1978 import og distribution af de amerikanske John Deere landbrugsmaskiner og senere også John Deeres have- og park-maskiner. Nellemann driver denne forretning indtil 2012, hvor John Deere vælger selv at stå for områderne.

1969

Nellemann indtager sidst i 1960’erne positionen som den største importør i den danske bilbranche, og det er blandt andet drevet af, at bilmærker som Morris Marina, Minor og Mini bliver store salgssucceser.

1921

Nellemann importerer den første varevogn til Danmark.

1905

Nellemann importerer sin første bil til Danmark. Det var Minerva'en, et belgisk bilmærke, som på daværende tidspunkt blev regnet for at være en luksusbil.

Grundstenen til Nellemann-koncernen bliver lagt i 1900, da Vilhelm Nellemann åbner en lille cykelforretning i Randers. Få år senere sælger Nellemann sin første bil, og allerede i 1920’erne har Nellemann skabt en position som en større bilimportør og forhandler i Danmark.

1900

1905

Nellemann importerer sin første bil til Danmark. Det var Minerva'en, et belgisk bilmærke, som på daværende tidspunkt blev regnet for at være en luksusbil.

Grundstenen til Nellemann-koncernen bliver lagt i 1900, da Vilhelm Nellemann åbner en lille cykelforretning i Randers. Få år senere sælger Nellemann sin første bil, og allerede i 1920’erne har Nellemann skabt en position som en større bilimportør og forhandler i Danmark.

1900